Young Professionals

Udviklingen af sociale kompetencer og livsduelighed for den unge medarbejder og dennes leder.

Mestre et godt liv/arbejdsliv

Udviklingen af sociale kompetencer og livsduelighed

Målrettet graduates og unge talenter i starten af deres karriere. Dette program hjælper med at styrke deres personlige lederskab, navigere komplekse arbejdsrelationer og udvikle de kompetencer, der kræves for at trives og levere i dynamiske arbejdsmiljøer.

Vores ydelser er funderet på en holistisk tilgang, hvor personlig udvikling og organisatoriske mål forenes. Gennem vores programmer sikrer vi, at virksomheder får de redskaber og den viden, der skaber varige forbedringer i både performance og trivsel.

Visionen for Young Professionals

Young Professionals vision er at bidrage til unge medarbejderes livsduelighed. Det gør vi gennem fokus på udvikling af:

Disse to er vigtige forudsætninger for evnen til at udfolde både medarbejderens styrker og faglige kompetencer. Livsduelighed handler om at mestre sig selv, sine relationer og at kunne udfolde sine talenter i verden. Dette kræver både indsigt, bevidsthed, mod, ansvar og handlekraft.

Dit lederskab er summen af dine sociale færdigheder

Vi sætter fokus på de 5 fundamentale grupper af sociale færdigheder

Gennem mestring af de sociale færdigheder sætter vi fokus på:

Målgruppen

Hos True North har vi specialiseret os i arbejdet med personligt lederskab og sociale kompetencer for unge mennesker i alderen 16 – 30 år. Ofte refereret til som generation Z. I en virksomhed kan målgruppen for indsatser være flere:

Generation Z er blandt anden defineret af krav om autenticitet. De vil gerne være en del af noget, der har en betydning. De er mere tilbøjelige til at vælge arbejdsgivere, der værdsætter deres individualitet og giver dem mulighed for at træffe autonome valg. 

Generation Z søger konstant muligheder for at udvikle sig og lære nye færdigheder. Arbejdsgivere bør tilbyde klare karriereveje, udviklingsprogrammer for at tiltrække og fastholde Gen Z-talenter i virksomheden. 

Generation Z er mere bevidste om samfunds- og miljømæssige spørgsmål og prioriterer virksomheder, der viser socialt og miljømæssigt ansvar. Virksomheden bør overveje bæredygtighed og CSR-initiativer for at tiltrække og engagere Generation Z-medarbejdere. 

 

Udfordringen & Værdierne

Virksomheder mangler i stigende grad kvalificeret arbejdskraft samtidig med, at konkurrencen både nationalt og globalt skærpes. I tråd med den generelle tendens i Europa oplever Danmark i disse år lave ungdomsårgange og en voksende gruppe af unge, som er udfordrede af deres mange muligheder, ikke mindst omkring job og uddannelse.

Virksomheder har brug for livsduelige, målrettede og kompetente unge medarbejdere, som kan omsætte deres viden, færdighed og kompetence til værdi i et professionelt fællesskab. Virksomheden må derfor aktivt investere i den unge medarbejders trivsel, udvikling og mentale robusthed for at sikre den unge et godt og meningsfuldt liv i virksomheden.

Generation Z sætter nye krav til virksomheder for at skabe de rette rammer for at kunne blive glade, loyale og værdiskabende medarbejdere.

Hvad får virksomheden

Hvad får deltagerne?

Formatet & Metoden

I Young Professionals designer vi læringsprocessen sammen med virksomheden for at sikre det ønskede udbytte i en passende form. 

Komponenter vi anvender i vores blended læringsdesign:

Metoden for indlæring er unik og udviklet gennem de sidste 17 år med over 50.000 unge på True North programmer. Tilgangen er oplevelsesbaseret, hvilket betyder at vi stimulerer både hjerne, hjerte og krop simultant i en intens fysisk læringsoplevelse.

Vores fokus er, at alle deltagerne får mulighed for at skabe mestring på tre niveauer.

Uforpligtende samtale

Er du nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe jer? Vi tilbyder en uforpligtende samtale.

Udfyld formularen med jeres oplysninger, så vender vi tilbage til jer hurtigst muligt angende en samtale.