Young Professionals
Mestre et godt liv/arbejdsliv
Udviklingen af sociale kompetencer og livsduelighed
Vores ydelser er funderet på en holistisk tilgang, hvor personlig udvikling og organisatoriske mål forenes. Gennem vores programmer sikrer vi, at virksomheder får de redskaber og den viden, der skaber varige forbedringer i både performance og trivsel.
Visionen for Young Professionals
Young Professionals vision er at bidrage til unge medarbejderes livsduelighed. Det gør vi gennem fokus på udvikling af:
- Personlige lederskab
- Sociale færdigheder
Disse to er vigtige forudsætninger for evnen til at udfolde både medarbejderens styrker og faglige kompetencer. Livsduelighed handler om at mestre sig selv, sine relationer og at kunne udfolde sine talenter i verden. Dette kræver både indsigt, bevidsthed, mod, ansvar og handlekraft.
Dit lederskab er summen af dine sociale færdigheder
Vi sætter fokus på de 5 fundamentale grupper af sociale færdigheder
- De kommunikative færdigheder
- De empatiske færdigheder
- De følelsesmæssige færdigheder
- De problemløsende færdigheder
- De selvbeskyttende færdigheder
- Bedre mental sundhed
- Reduceret sygefravær
- Bedre trivsel og personlig velvære for medarbejderne
- Større motivation og gladere medarbejdere
- Medarbejdere med større selvværd
- Færre konflikter og bedre konflikthåndtering
- Stærkere på god kommunikation med kunder og kollegaer
- Medarbejdere der tager ejerskab
- Styrker virksomhedens kultur
- Nemmere ved at rekruttere og fastholde medarbejdere
- Bedre ledere
Målgruppen
Hos True North har vi specialiseret os i arbejdet med personligt lederskab og sociale kompetencer for unge mennesker i alderen 16 – 30 år. Ofte refereret til som generation Z. I en virksomhed kan målgruppen for indsatser være flere:
- Unge mennesker der er i elevforløb.
- Unge mennesker der indgår i et etableret professionelt fællesskab med den øvrige organisation.
- Ledere for unge medarbejdere.
Generation Z er blandt anden defineret af krav om autenticitet. De vil gerne være en del af noget, der har en betydning. De er mere tilbøjelige til at vælge arbejdsgivere, der værdsætter deres individualitet og giver dem mulighed for at træffe autonome valg.
Generation Z søger konstant muligheder for at udvikle sig og lære nye færdigheder. Arbejdsgivere bør tilbyde klare karriereveje, udviklingsprogrammer for at tiltrække og fastholde Gen Z-talenter i virksomheden.
Generation Z er mere bevidste om samfunds- og miljømæssige spørgsmål og prioriterer virksomheder, der viser socialt og miljømæssigt ansvar. Virksomheden bør overveje bæredygtighed og CSR-initiativer for at tiltrække og engagere Generation Z-medarbejdere.
Udfordringen & Værdierne
Virksomheder mangler i stigende grad kvalificeret arbejdskraft samtidig med, at konkurrencen både nationalt og globalt skærpes. I tråd med den generelle tendens i Europa oplever Danmark i disse år lave ungdomsårgange og en voksende gruppe af unge, som er udfordrede af deres mange muligheder, ikke mindst omkring job og uddannelse.
Virksomheder har brug for livsduelige, målrettede og kompetente unge medarbejdere, som kan omsætte deres viden, færdighed og kompetence til værdi i et professionelt fællesskab. Virksomheden må derfor aktivt investere i den unge medarbejders trivsel, udvikling og mentale robusthed for at sikre den unge et godt og meningsfuldt liv i virksomheden.
Generation Z sætter nye krav til virksomheder for at skabe de rette rammer for at kunne blive glade, loyale og værdiskabende medarbejdere.
Hvad får virksomheden
- Øger deres robusthed overfor udfordringer
- Udvikler sine personlige og sociale kompetencer
- Navigerer bedre i værdiskabende fællesskaber
- I højere grad bringer deres styrker i spil
- Øget psykologiske tryghed
- Stolthed omkring virksomheden, man er blevet ansat i
- Hurtigere integration af den unge i fællesskabet
- Onboarding som tager udgangspunkt i den unge og ikke kun i virksomheden
- Forbedret trivsel
- Bedre service
Hvad får deltagerne?
- Styrket evnen til at tage personligt lederskab
- Lærer at være tro overfor sine værdier
- Bliver bedre til at skabe energi og glæde i sin hverdag
- Øget ejerskab for egen læring og udvikling
- Vedholdenhed og øget tillid til egne handlinger
- Redskaber til at styrke relationer på jobbet og i fritiden
- Bliver bedre til at samarbejde med andre
- Styrket kommunikation overfor kolleger og kunder
- Bedre til at håndtere konflikter
- Større tillid til egne ressourcer og kompetencer
- Evner at sætte gode mål for sig selv og lære at forfølge disse mål - karrieremæssigt
Formatet & Metoden
I Young Professionals designer vi læringsprocessen sammen med virksomheden for at sikre det ønskede udbytte i en passende form.
Komponenter vi anvender i vores blended læringsdesign:
- Intensive læringscamps eller moduler af forskellig varighed
- Online workshops
- Opfølgende læringsvideoer for at forstærke læringen
Metoden for indlæring er unik og udviklet gennem de sidste 17 år med over 50.000 unge på True North programmer. Tilgangen er oplevelsesbaseret, hvilket betyder at vi stimulerer både hjerne, hjerte og krop simultant i en intens fysisk læringsoplevelse.
Vores fokus er, at alle deltagerne får mulighed for at skabe mestring på tre niveauer.
- Kognitiv mestring
- Emotionel mestring
- Fysisk mestring